De afgelopen weken was het weer bijzonder afwisselend. Van bijna tropische temperaturen tot winterse kou. Stillewagt Koeltechniek zorgt het hele jaar door voor een aangenaam en gezond leefklimaat. Een schijnbaar klein Vaassens bedrijf dat grootste zaken regelt. Namelijk een behaaglijke temperatuur in uw huis of bedrijf.

Raymond Stillewagt (40) en Sandra Telgen (35)  zorgen hier samen voor. Raymond is vooral op locatie actief, zijn partner Sandra regelt alles achter de schermen. Hij is begonnen als verwarmingsmonteur en geleidelijk in de koeltechniek beland. “Ik werkte een jaar voor Samsung als trouble-shooter. Dacht toen: dat kan ik zelf ook aanbieden en zeker beter doen”, vat Raymond de start van de eigen zaak kort en bondig samen. Sandra zag ook de uitdaging en samen leveren ze het totaalpakket aan de klanten. “In het begin pakten we werk aan in het hele land, tegenwoordig zijn we vooral in deze regio actief. Vooral omdat we het klantencontact zo belangrijk vinden”, licht Sandra toe. Juist hierom kiezen ze er bewust voor samen alles te regelen.

Raymond weet precies waar hij welke airco heeft aangelegd, maar in namen is hij minder goed. Daarvoor leunt hij op Sandra. Een koppel dat elkaar in alle taken goed aanvult. Samen promoten ze enthousiast de apparaten die voor een fijne leef- en werkomgeving zorgen. “Mensen denken vaak aan grote, lelijke kasten aan de muur. Maar airco’s worden steeds compacter en zijn echte design apparaten. We werken met topmerken zoals Daikin, fluisterstil en goede kwaliteit”, verzekert Sandra. Bij de start van hun bedrijf waren ze vooral een ‘zomerbedrijf’, als de warmte de consumenten richting verkoeling dreef. Tegenwoordig gaan de werkzaamheden het jaar rond. “Ik vind het voorjaar het leukst. Dan komen klanten die echt gespaard hebben voor een airco”, zegt Sandra Telgen.

Ze richten zich op een aangenaam klimaat voor particulieren en bedrijven. Hierbij werkt Raymond uiterst precies om alles mooi af te leveren. “Zoals we het thuis willen hebben, doen we het ook bij de klant”, verzekert hij. Naast de airco’s zijn ze ook bezig met de aanleg van warmtepompen. “Als we het verbruik van gas willen verminderen, is dat een goed alternatief om huizen te verwarmen,” zeggen ze.

In hun vrije tijd genieten ze vooral samen met hun zonen Dion (8) en Axel (6). “Erop uit met de mountainbike of wandelen met onze hond. Geluk zit in kleine dingen, vooral veel samen doen”, verzekert Sandra. “Samen rond de big green egg om te barbecueën”, is een ding voor Raymond. De kinderen zijn dol op knutselen, spelen met Lego en vooral veel buitenspelen. Als er tijd is voor vakantie wordt een locatie in Nederland gezocht. “Even er helemaal uit en indien nodig kan Raymond terug voor een spoedgeval”, zegt Sandra. Dat laatste is gelukkig nog niet voorgekomen.

Raymond is geboren in Deventer en opgegroeid in Bathmen. Sandra is een rasechte Vaassense. Aan de Vicarieweg, in het centrum maar toch een rustige locatie wonen en werken ze. Een gelukkig en tevreden paar. Toch kan het altijd beter. Sandra Telgen: “Volgens mij is belangrijk dat er eenduidige openingstijden zijn van de winkels. Er is best een compleet aanbod, hoewel er misschien nog een goede lingeriezaak bij kan. En op zondag de supermarkten open. We hebben eerder in Deventer gewoond, daar was het al de gewoonste zaak.” Pluspunten van Vaassen wat hen betreft: “Alles dichtbij, gratis parkeren en natuurlijk het kasteel. Maar het belangrijkste: de persoonlijke aandacht die gegeven wordt.”