Vaassen – De door de Ondernemersvereniging georganiseerde Walk and wine tasting op vrijdagavond is in goede aarde gevallen. De kunstenaars van KuVa haakten daarop in door hun aanwezigheid op de Dorpsstraat en bij de molen. In het kunstlicht werkten zij aan hun creaties en vertelden met veel enthousiasme over hun hobby. Bij 18 winkeliers kon wijn worden geproefd en vaak werd daarbij een lekker hapje geserveerd.

Deelnemers aan de walk- en winetasting konden voor 5 euro een kaart kopen. Met die kaart wandelde men langs de 18 deelnemende winkeliers om wijn te proeven. Die wijnen uit Argentinië, Chili, Zuid-Afrika, Frankrijk, Italië, Spanje en Portugal waren geselecteerd door Slijterij Kooijer en geleverd door Slijterij Kooijer, Weg van Wijnen en Aurelius Wijnen allen uit Vaassen.

Bij Daams molen ontmoetten kunstenaars en wijnliefhebbers elkaar. Uitbater van Koffie en theehuijs De Korenmolen Eric schonk een Franse wijn. Naast glasblazen waren ook twee schilderessen actief. Bij Luuk Vos stonden Hongaarse wijnen op tafel; een rode en een witte. Buiten de deur kon men heerlijke goulashsoep proeven die bereid werd in een grote ketel boven houtvuur. Op het pleintje ernaast waren verschillende kunstenaars met hun werk bezig.

De KuVa-leden van het Vaassens Kunstcollectief Dirk Verhey, Marian van Dijk, Rita Volkers, Clasien Teunis, Lot Kreeftenberg, Maartje Wassink, Dori Hagen, Els Hagen, Hans van der Wateren, Wilma Hamer, Monique en Tom van den Bosch en Gerrie Noordijk vertelden met veel plezier over hun hobby. Peter van der Meys van groep Arti4 liet enkele fraaie houtcarfbeelden zien.
De muzikale omlijsting werd verzorgd door twee duo’s. De Sfeerheren op accordeon en contrabas en William & Maurice op gitaar en saxofoon speelden op verschillende plekken op de Dorpsstraat en bij de molen.

De deelnemers aan de wijnproeverij waren: Stillewagt Koeltechniek, Heiwegen Herenmode, Slijterij Kooijer, Casa di Verdi catering, Neijenhuis schoenen en sport, Bij Anne, EP Total Electronics, Keurslagerij Kroon, Koffie- en theehuijs de Korenmolen, Bloemenhuis Labberton, OptiContact Luuk Vos, Albert Heijn, Juwelier optiek Meiling, Izy Beauty & Lifestyle, Naast Anne, Bruna van de Kamp, Bloemsierkunst Maarten, Emma en Sam.

[AFG_gallery id=1]